۱۳۸۹ بهمن ۱۱, دوشنبه

هم جنس گرایان پناهجوی ایرانی در ترکیه چه می‌کنند؟

با افزایش روند خروج هم جنس گرایان و دو جنس گرایان ایرانی از کشور، آنها در کشور ترکیه با شرایط دشوار زندگی دست و پنجه نرم می کنند و ماهها برای گرفتن پناهندگی از کشورهای خارجی در نوبت می مانند .
هم جنس گرایان ایرانی با مشکلاتی چون ورود غیر قانونی به کشور های همسایه ، بی پولی، گرسنگی و کمبود غذا و مسایل بهداشتی مواج اند و شرایط دشواری دارند.
آرشام پارسی دبیر کل سازمان دگر باشان ایرانی در کانادا ، پس از بازگشت از سفر 20 روزه اش به ترکیه ، در گفت و گویی با ما گزارشی از آخرین وضعیت هم جنس گرایان ایرانی پناهجو در خاک ترکیه ارائه داد.
پارسی با اشاره به شرایط سخت زندگی برای هم جنس گرایان ایرانی پناهجو گفت:متاسفانه پروسه گرفتن پذیرش و ویزا خیلی طولانی است و مشکل بی پولی و هزینه های اقامت و اجاره منزل شرایط دشواری را پیش روی پناهجویان می گذارد.وی افزود: این بچه ها مورد توهین قرار می گیرند . هم از طرف مردم ترک و هم ایرانیان آنجا . چرا که هم جنس گرایی را نمی توانند بپذیرند . دیده شده که حتی برخی از ایرانیان آنها را کتک زده اند و به شدت مورد آزار قرار داده اند .
آرشام همچنین گفت : در حال حاضر عده زیادی از ایرانیان بویژه خانواده های بهایی و جمعیت کردها ی ایرانی در ترکیه هستند و منتظر گرفتن پناهندگی از یکی از کشورهای خارجی هستند، ولی در بین همه آنها وضعیت هم‌جنس گرایان و دو جنس گرایان از همه بد تر است. چرا که آنها تنها هستند . حتی خانواده های آنها از ایران هیچ حمایتی از آنها نمی کنند.
وی فشارهای اجتماعی بر روی این افراد را عامل مهمی در خروجشان از کشور دانست . گفت :در حال حاضر بسیاری از هم جنس گرایان پناهجوی ایرانی در ترکیه با مشکلات بهداشتی و کمیود غذا مواجه‌اند.حتی حمام ندارند که بروندو بسیاری از آنها دچار بیماری های پوستی شدند .
وی در پاسخ به سوالی در مورد آن عده از ایرانیان که با سوء استفاده از نام هم جنس گرایی سعی در گرفت پناهندگی از سازمان ملل می کنند، گفت : متاسفانه دیده می‌شود که عده ای دست به این کار می‌زنند. چنان چه عده‌ای با این کار باعث شدند که مثلا کشور انگلیس دیگر اعتمادی به هم جنس گرایان واقعی نداشته باشدو از دادن پناهندگی به آنها خود داری کند . ما توانستیم که با همکاری سازمان ملل آنها را متقاعد کنیم که مراقب موارد تقلبی و غیر واقعی باشند. به این ترتیب که قبل از دادن پناهندگی به متقاضیان ، اطلاعات آنها را برای ما می‌فرستند و ما بر اساس برخی شرایط آنها را شناسایی می‌کنیم و بعد از تاییدات لازم به سازمان ملل اعلام می‌کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر